AVATUD
E - R 09:00 – 18:00
L 09:00 – 18:00
MEIE AADRESS
Pirita tee 20a-2, Tallinn,
Eesti 10127
KONTAKTID
+372 5197 7888
info@meerhofdk.ee
ÜLDTINGIMUSED
MEERHOF DENTAL CENTER HAMBARAVIKLIINIKU ÜLDTINGIMUSED RAVITEENUSE OSUTAMISEL
Käesolevad üldtingimused raviteenuse osutamisel (edaspidi Üldtingimused) sätestavad Meerhof Dental Center hambaravikliiniku (MeerhofDC OÜ, registrikood 14095381, asukohaga Pirita tee 20a/2-3 Tallinn 12011, edaspidi Meerhof Dental Center) ja Meerhof Dental Center patsiendi (edaspidi Patsient) õigused, kohustused ja vastutused Patsiendile raviteenuse osutamisel.
Üldtingimustes reguleerimata küsimustes juhindutakse võlaõigusseadusest, tervishoiuteenuse korraldamise seadusest, Eesti Vabariigi seadustest ja nende alusel vastuvõetud õigusaktidest.
1. Lepingu sõlmimine ja teenusele registreerimine
1.1. Patsiendil on võimalik registreerida ennast vastuvõtule, protseduurile jm teenusele (edaspidi Teenus) kliinikus kohapeal, telefoni teel, e-posti teel. Registratuuri kõnesid võidakse salvestada, mis juhul teavitatakse Patsiente sellest eelnevalt.
1.2. Tervishoiuteenuse osutamise eelleping (broneering) Meerhof Dental Center ja Patsiendi vahel loetakse sõlmituks Patsiendi registreerimisel Teenuse osutamiseks. Tervishoiuteenuse osutamise eellepingu (broneeringu) alusel on patsiendil õigus saada tervishoiuteenust eelnevalt registreeritud ajal.
1.3. Tervishoiuteenuse osutamise lepingu (edaspidi Leping) moodustavad käesolevad üldtingimused, patsiendiga suuliselt või kirjalikult sõlmitud leping ning Meerhof Dental Center kliinikus kehtivad ja Patsiendile teatavaks tehtud sisekorraeeskirjad ja muud nõuded.
1.4. Teenusele registreerimisega nõustub patsient järgima Üldtingimusi.
Juhul, kui Teenuse osutamise käigus selgub vajadus osutada lisaks juba osutatavale Teenusele täiendavaid Teenuseid, teatab Teenuse osutaja eelnevalt Patsiendile ja/või tema seaduslikule esindajale täiendavate Teenuste osutamise hinna ning küsib Teenuse osutamiseks nõusolekut. Juhul, kui Patsient või tema seaduslik esindaja annab nõusoleku ja Patsiendile osutatakse täiendavaid Teenuseid, on Patsient kohustatud tasuma ka lisateenuste eest. Juhul, kui Patsiendilt või tema seaduslikult esindajalt ei ole asjaoludest tulenevalt võimalik nõusolekut küsida, on Teenuse osutajal lubatud Teenus osutada ja Patsiendile kohustus selle eest tasuda vastavalt hinnakirjale, kui Teenuse osutamine on Patsiendi huvides ja selle viivitamatu osutamata jätmine võib olla ohtlik Patsiendi elule või kahjustada oluliselt tema tervist.
2. Teenuse osutamise tingimused
2.1. Meerhof Dental Center kohustub Lepinguga osutama Patsiendile tervishoiuteenust vastavalt kokkulepitud Teenuste mahule, mis selgub konsultatsiooni käigus ja kokkuleppel Patsiendiga.
2.2. Patsient on kohustatud registreeritud ajal ning kohas ilmuma Teenuse osutamiseks kohale. Kliendil on õigus registreering tühistada hiljemalt 24h enne registreeritud visiidi aega ja nädalavahetustel / riigipühadel hiljemalt eelmise tööpäeva kella 12.00-ks. Juhul, kui Patsient ei ilmu kokkulepitud ajal Teenuse osutamisele ja ei ole sellest Meerhof Dental Center kliiniku eelnevalt nõuetekohaselt teavitanud, on Meerhof Dental Center kliinikul õigus nõuda Patsiendilt leppetrahvi tasumist kas ettemaksu või registreeritud Teenuse hinnakirjas sätestatud maksumuse ulatuses.
2.3. Meerhof Dental Center kliinikul on õigus keelduda Patsiendile Teenuse osutamisest s.h Teenuse osutamisele registreerimisest, kui:
2.3.1. Patsient ei ole tasunud ettenähtud summasid temale määratud perioodi jooksul;
2.3.2. Patsiendil on mistahes võlgnevusi Meerhof Dental Center ees;
2.3.3. Teenuse osutamine on vastuolus käesolevate Üldtingimustega või õigusaktides sätestatuga;
2.3.4. Patsient eirab korduvalt tervishoiuteenuse juhiseid, ilma milleta ei ole Meerhof Dental Center hinnangul Teenuse osutamine otstarbekas või ilma milleta ei ole Meerhof Dental Center hinnangul võimalik Teenuse osutamise eesmärki saavutada;
2.3.5. Patsient soovib saada Teenust, mille osutamine ei ole arstiteaduslikult põhjendatud või mille osutamine tooks Patsiendi tervisele kaasa suurema riski kui Teenuse osutamata jätmine;
2.3.6. Patsient soovib saada Teenust, mille osutamiseks ei ole Meerhof Dental Center’il tegevusluba või asjatundlikkust;
2.3.7. Patsient ei nõustu põhiteenuse osutamiseks vajalike lisateenuste osutamisega, milleta põhiteenuse osutamine ei ole võimalik või otstarbekas;
2.3.8. Patsient on enam kui kolmel (3) korral jätnud broneeritud vastuvõtule tulemata;
2.3.9. Patsient saabub vastuvõtule joobeseisundis, ebaadekvaatsena või ei allu muul põhjusel Meerhof Dental Center põhjendatud korraldustele, käitub korduvalt ebaviisakalt või verbaalselt ja/või füüsiliselt agressiivselt (sh kolmandate Meerhof Dental Center ruumides viibivate isikute suhtes);
2.3.10. Patsient hilineb registreeritud Teenusele;
2.3.11. Teenuse osutajal ei ole võimalik Patsiendiga suhelda Patsiendile arusaadavas keeles ning Patsiendil ei ole võimalik kaasata tõlki;
2.3.12. Patsiendi suhtlusest ja käitumisest ilmneb, et Patsient on kaotanud usalduse Meerhof Dental Center vastu;
2.3.13. Muul mõjuval põhjusel, mille tõttu ei saa kõiki asjaolusid arvestades oodata Teenuse osutamise jätkamist.
2.4. Meerhof Dental Center kliinikul on õigus loovutada nõuded Patsiendi vastu inkassoteenust osutavale ettevõttele.
3. Teenuse hind ja Ettemaks
3.1. Patsient peab talle osutatava tervishoiuteenuse eest tasuma vastavalt Meerhof Dental Center poolt kehtestatud hinnakirjale (edaspidi Hinnakiri).
3.2. Indikatiivse Hinnakirjaga on Patsiendil võimalik igal ajahetkel tutvuda Meerhof Dental Center internetileheküljel. Osutatud teenuse täpne maksumus selgub teenuse osutamise käigus kokkuleppel Patsiendiga. Meerhof Dental Center väljastab Patsiendi soovil hambaraviteenuse osutamise planeerimisel raviplaani ja hinnakalkulatsiooni.
3.3. Patsiendi poolt tasumisele kuuluva summa täpne suurus teatatakse Patsiendile Teenuse osutamise järgselt ning Patsiendil tuleb see tasuda Meerhof Dental Center registratuuris või kokkuleppel Meerhof Dental Center esindajaga pangaülekandega 3 päeva jooksul.
3.4. Meerhof Dental Center kliinikul on õigus nõuda Patsiendilt mõistlikus ulatuses ettemaksu, mis ei ületa 50% planeeritava Teenuse maksumusest (edaspidi Ettemaks). Ettemaksu küsimine ja summa lepitakse eraldi kokku Patsiendiga.
3.5. Meerhof Dental Center kliinikul on õigus põhjendatult muuta Hinnakirja. Teenuse osas, millele Patsient juba registreerus, kehtib Patsiendile sõltumata hinnakirja muutmisest Teenuse hind Teenusele registreerimise hetkel. Järgnevatele võimalikele osutatavatele Teenustele kohaldub hind vastavalt muudetud Hinnakirjale.
3.6. Kui Patsient on tasunud Teenuse eest Ettemaksu ja jätab Teenusele mõjuva põhjuseta vähemalt kolmel (3) korral ilmumata ning ei ole tühistanud visiite ettenähtud aja jooksul (vastavalt Üldtingimuste punktile 2.2), on Meerhof Dental Center kliinikul õigus Ettemaksu Patsiendile mitte tagastada ja arvestada see leppetrahvina Teenuse osutamise ettevalmistuskulude katteks.
3.7. Juhul, kui Patsient viivitab Teenuse eest tasumisega, on Meerhof Dental Center kliinikul õigus nõuda Patsiendilt viivist arvestusega 0,1% päevas tasumata summalt iga viivitatud päeva eest kuni summa taieliku tasumiseni.
4. Poolte õigused ja kohustused
4.1. Meerhof Dental Center kohustub:
4.1.1. teavitama Patsienti tema läbivaatamise tulemustest, pakutava Teenuse olemusest, otstarbest ja eesmärkidest, selle osutamisega seotud võimalikutest ohtudest ja tagajärgedest. Patsiendi soovil esitab Meerhof Dental Center nimetatud teabe Patsiendile kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis;
4.1.2. osutama Patsiendile tervishoiuteenust, mis vastab (hamba)arstiteaduse üldisele tasemele teenuse osutamise ajal ja osutama seda tervishoiuteenuse osutajalt tavaliselt oodatava hoolega;
4.1.3. tagama ohutu ja turvalise ravikeskkonna;
4.1.4. nõuetekohaselt dokumenteerima Teenuse osutamise ning säilitama vastavaid dokumente.
4.2. Meerhof Dental Center kliinikul on õigus:
4.2.1. ühepoolselt muuta Patsiendi poolt broneeritud aega Meerhof Dental Center töökorralduslikel või muudel olulistel põhjustel. Broneeritud aja muutmisest, sh arsti vahetamisest teavitab Meerhof Dental Center Patsienti Teenusele registreerimiseks kasutatud viisil;
4.2.2. keelduda Patsiendile Teenuse osutamisest või lõpetada Teenuse osutamine, Üldtingimuste punktis 2.3 nimetatud juhtudel.
4.3. Patsiendil on õigus:
4.3.1. aktiivselt osaleda Teenust puudutavate otsuste tegemisel, olla kaasatud Teenuste osutamise protsessi, anda Teenuste osutamiseks nõusolek või keelduda sellest. Ravi alustamisega nõustumist loetakse Patsiendi poolseks nõusoleku andmiseks tervishoiuteenuse osutamiseks;
4.3.2. tühistada/muuta tema poolt broneeritud aeg põhjust avaldamata järgides sealjuures Üldtingimuste punktis 2.2 sätestatud etteteatamistähtaega.
4.4. Patsient kohustub:
4.4.1. avaldama Meerhof Dental Center hambaravikliinikule kõik Teenuse osutamiseks vajalikud tervisega seotud asjaolud, sh kõik asjaolud enda tervise kohta, oma terviseandmed, informatsiooni ravimite kohta, mida patsient hetkel tarvitab või on hiljuti tarvitanud ja teavitama Meerhof Dental Center kõikidest Patsiendi allergiatest, kaasuvatest haigustest jt patsiendi tervisega seotud asjaoludest;
4.4.2. osutama kaasabi, mida Meerhof Dental Center Teenuse osutamiseks vajab, sh vastama kõigile Meerhof Dental Center poolt küsitud küsimustele;
4.4.3. ilmuma Teenuse osutamiseks kokkulepitud ajal Meerhof Dental Center asukohta;
4.4.4. täitma Teenust osutava tervishoiuteenuse osutaja poolt määratud meditsiiniliselt põhjendatud ravi, ettekirjutusi ning juhiseid nii Teenuse osutamise ajal, eelnevalt kui ka järgselt;
4.4.5. täitma Meerhof Dental Center ruumides tervishoiuteenuse osutaja korraldusi ja järgima tervishoiuteenuse osutaja poolt antud nii kirjalikke kui suulisi juhiseid;
4.4.6. teavitama viivitamatult Meerhof Dental Center mistahes tüsistuste tekkimisest tervishoiuteenuse osutamisele järgnevalt või raviplaani ja tervishoiuteenuse osutaja juhiste mitte järgimisest.
5. Osutatava tervishoiuteenuse kvaliteet
5.1. Meerhof Dental Center poolt osutatava Teenuse kvaliteet vastab vähemalt (hamba)arstiteaduse üldisele tasemele Teenuse osutamise ajal ja seda osutatakse tervishoiuteenuse osutajalt tavaliselt oodatava hoolega.
5.2. Vastavalt võlaõigusseaduse § 766 lg-le 2 ei saa Meerhof Dental Center lubada Patsiendi paranemist või uuringu/protseduuri/operatsiooni edukust.
6. Patsiendi teavitamine ja nõusoleku andmine
6.1. Teenuse osutamine toimub Patsiendi nõusolekul, mis antakse pärast tema teavitamist tervishoiuteenuse osutaja poolt vastavalt Üldtingimuste punktile 4.1.1.
6.2. Eeldatakse, et Patsient on teadlikult Teenuse osutamisele saabumisega avaldanud nõusolekut tervishoiuteenuse osutamiseks. Suuremate ravitööde puhul või patsiendi soovil võib Meerhof Dental Center koostada raviplaani ja hinnakalkulatsiooni, milles fikseeritakse teostatavate tööde maht ja indikatiivne maksumus.
6.3. Patsient võib nõusoleku igal ajal pärast selle andmist tagasi võtta. Avaldus nõusoleku tagasivõtmiseks vormistatakse alati kirjalikult.
6.4. Juhul, kui Patsient võtab oma nõusoleku tagasi Teenuse osutamise käigus, katkestab teenuseosutaja Teenuse osutamise kohe kui see on võimalik Patsiendi tervist kahjustamata.
7. Kohaldatav õigus. Kaebuste lahendamine
7.1. Lepingu sõlmimisele, täitmisele ja tõlgendamisele, samuti Lepingust tulenevate vaidluste lahendamisele kohaldatakse Eesti Vabariigi õigust.
7.2. Patsiendil on õigus esitada Meerhof Dental Centeri või Teenust osutanud hambaarsti vastu kaebusi. Kaebused Meerhof Dental Center hambakliinikule esitatakse meili teel e-posti aadressile info@meerhofdk.ee. Kaebuses tuleb märkida Patsiendi nimi ja kontaktandmed, Teenuse osutamise aeg, Teenust osutanud hambaarsti nimi, asjaolude kirjeldus ja Patsiendi nõue Meerhof Dental Center hambakliiniku vastu. Meerhof Dental Center kliinikul on õigus kutsuda Patsient seoses kaebusega täiendavale vastuvõtule ning juhul, kui kaebus on Meerhof Dental Center kliiniku hinnangul põhjendatud, kõrvaldada puudused oma kulul. Meerhof Dental Center ei hüvita mistahes kahju (sh ei tagasta patsiendi poolt Teenuse eest makstud tasu), kui Patsient ei ilmu täiendavale vastuvõtule või keeldub põhjendamatult puuduste kõrvaldamisest Meerhof Dental Center poolt. Meerhof Dental Center registreerib kõik kaebused ning vastab Patsiendi kaebusele 30 päeva jooksul kaebuse registreerimisest.
7.3. Teenuse osutamisest tulenevad vaidlused püüavad pooled lahendada läbirääkimiste teel. Kui vaidlusi ei õnnestu lahendada läbirääkimiste teel, võib kumbki pool pöörduda selliste vaidluste lahendamiseks Sotsiaalministeeriumi juures tegutseva Tervishoiuteenuste kvaliteedi ekspertkomisjoni poole. Kui vaidlusi ei õnnestu lahendada eeltoodud viisidel võib kumbki pool pöörduda selliste vaidluste lahendamiseks maakohtusse.
7.4. Patsiendil on õigus esitada kaebus tervishoiuteenuse osutamise kohta ka Sotsiaalministeeriumile, Eesti Tervisekassale või Tervishoiuametile.
8. Vastutus
8.1. Meerhof Dental Center ja tervishoiuteenuse vahetu osutaja vastutavad oma kohustuste süülise rikkumise eest, eelkõige diagnoosi- ja ravivigade ning Patsiendi teavitamise kohustuse rikkumise eest.
8.2. Meerhof Dental Center ei vastuta Teenuse osutamisega kaasnevate negatiivsete tagajärgede eest, kui tervishoiuteenuse vahetu osutaja on Patsienti vastavatest võimalikest ohtudest ja tagajärgedest informeerinud ning Patsient on andnud nõusoleku tervishoiuteenuse saamiseks.
8.3. Meerhof Dental Center ja tervishoiuteenuse vahetu osutaja vastutuse aluseks olevat asjaolu peab tõendama Patsient, välja arvatud juhul, kui Patsiendile tervishoiuteenuse osutamine on jäetud nõuetekohaselt dokumenteerimata.
8.4. Juhul kui Patsient ei järgi tervishoiuteenuse osutamisele eelnevalt, selle ajal või selle järgselt raviplaani ja tervishoiuteenuse osutaja juhiseid, siis vastutab raviplaani ja juhiste järgimata jätmise tagajärgede, sh sellest tuleneva Teenuse kvaliteedi languse eest Patsient.
8.5. Meerhof Dental Center ei vastuta Patsiendi poolt Meerhof Dental Center ruumidesse kaasa võetud esemete eest.
9. Andmekaitse
9.1. Patsientide isikuandmete töötlemise tingimused on toodud Meerhof Dental Center kliiniku privaatsustingimustes, mis on kättesaadavad elektrooniliselt Meerhof Dental Center kliiniku kodulehel https://meerhofdk.ee/ ja paberkandjal kliinikus administraatori juures.
10. Pealkirjad, ainsus ja mitmus
10.1. Käesolevas lepingus kasutatud punktide ja alapunktide pealkirjad on vaid viitamise eesmärgil ning lepingu teksti lugemise hõlbustamiseks. Nimetatud pealkirjad ei oma õiguslikku tähendust lepingu täitmisel ja tõlgendamisel.
10.2. Kõik lepingus ainsuses kasutatud terminid ja mõisted tähendavad ka mitmust ning vastupidi, kui lepingu tekst või mõte ei näe ette teisiti.
11. Viivitamine ja sätte kehtetus
11.1. Ükski lepingujärgse õiguse teostamisel ja/või kohustuse täitmisel esinev viivitus ei tähenda sellest õigusest ja kohustusest loobumist, ühegi õiguse eraldi või osaline mittetäitmine ei välista selle õiguse edasist teostamist ega ühegi teise õiguse teostamist ja/või kohustuse täitmist.
11.2. Käesolevate tingimuste üksiku sätte kehtetus tema vastuolu tõttu seadusega ei too kaasa kogu lepingu või lepingu teiste sätete kehtetust. Sellise sättte ilmnemisel teevad pooled oma parimad jõupingutused, et asendada see säte seadusega kooskõlas oleva sättega.
Patsientide tagasisided:
Armastame seda, mida teeme
Meie juhtumites võite näha mitte ainult naeratavaid kliinikumi patsiente. Näete inimesi, kes lähtudes meie kogemusest ja professionaalsusest on usaldanud meiele oma hambaprobleemide lahendust. Nende pimestav naeratus on meeldiv tasu.